Check This Out

Wednesday, November 19, 2008

and still

never heard from him since

Being Me

live life the fullest,
that's whut they say,
it might sound easy,
but it's hard in so many ways.
i've been living my life,
trying to make the people around me happy,
but then i stopped n think,
"whut's in it for me?"
people sumtimes say,
"when u're happy, i'm happy too"
i guess dat doesn't work for me,
like it does for you.
they expect a lot from me,
owh why can't they juzz see?
that i juzz wanna live,
and there's not much dat i could give.
they kept telling me the same things,
over and over again,
bout the importance in life,
and whut should i do wif them.
whut's a gurl gotta do,
to keep everyone satisfy?
i kept asking myself this,
and there were times that i cry.
i wanna do the things i enjoy,
i wanna act, sing and even dance,
i wanna spread my wings and juzz soar,
would anyone out there give me the chance?
so from this moment on,
i've already made up my mind,
that i'm gonna rule my own life,
and put the past behind.
to all you peepz out there,
now u've finally see,
whut it really feels like,
being me.


i waited in vain for your reply,
waited for you to type 'hye',
but as time pass by,
i felt i could cry,
cuz nothing appeared on my sreen,
nothing to ease me as i scream.
what made you that busy?
that you can't even talk to me,
what made you that occupied?
to ignore me and lie,
there were times i hated you,
you said that's something i'll never do,
then what made me so mad?
what made me so sad?
i thought i had enough of your behavior,
but there were times i still think you're my savior,
as you save me from myself and let me know,
that though we're apart, you'll never let me go.

My Goodbye

i"ll miss the wind that blows on my skin,
i'll miss the voice that whispers within,
i'll miss the flowers as they beautifully bloom,
i'll miss these four walls in this empty room.
being alone just made me wonder,
how great it is just to live,
though things don't usually come easy,
you gotta stay strong, gotta work it, gotta keep living on.
i've been staying like this for a moment now,
and it's hard to admit that i'm weak.
so "goodbye to this world" i cry out loud,
'cuz this is the last of me, this is my last bow.

Thursday, November 13, 2008

did you know

did u know that chocolate could actually kill dogs and cats? yep dat's right.. i read this in a magazine n did a lil' google about it, n apparently it's true.. here's a note on why chocolate is lethal which i took from here

Chocolate contains theobromine. A naturally occurring stimulant found in the cocoa bean, theobromine increases urination and affects the central nervous system as well as heart muscle. While amounts vary by type of chocolate, it's the theobromine that is poisonous to dogs.

not really sure what that means, but it's an interesting information to know..

ps: notice how often i blog lately? i'm trying to make it a habit... it takes time


Wednesday, November 12, 2008

tied together with a smile

seems the only one who doesn't see your beauty is the face in the mirror looking back at you

taylor swift


Tuesday, November 11, 2008


i've always been captivated by writings.. i guess i started to love writing after a poem competition way back when i was in form 3, n jue n i tried to come up with our own version of '10 things i hate about u'.. after that, i started writing poems n short stories.. tho they were all ameatur attempts, it sumhow satisfies me dat i could come up with things n putting them down on paper.. however, after reading them years later or maybe months later, it doesn't seem all dat good anymore.. i read other people's writings n i'm amazed at how they write.. the words chosen are very appropriate n meaningful without trying too hard.. me on the other hand, tend to think a lot to come up with phrases so good, it doesn't even makes sense.. a blog that i'm reading at this moment has juz dat.. good writings.. where juz by reading it, u can tell that the blogger is someone intelligent n bright.. putting the fact that we went to college together aside, i never knew he had good choice of words which actually made me read all his postings.. so he writes others quotes a lot in his blogs, but besides that, the other writings n information he puts in his blog, really captivates me.. it's light reading for me, but ones that makes me think.. here's a link to his blog the middling .. i noe no1 reads this, but to those who have come across my blog, drop by his blog to see whut i really mean..

isn't it weird dat i keep talking as if sum1 actually reads this, where in reality, i've never told any1 about the existence of my blog..


Monday, November 10, 2008

i am a nerd

What Be Your Nerd Type?
Your Result: Drama Nerd

You sure do love the spotlight and probably have a very out-going and loud personality. Or not. That's just a stereotype, of course. Participation in the theatre is something to be very proud of. Whether you have a great voice for musicals, or astounding skills for dramas/comedies; keep up the good work. We need more entertainment these days that isn't television and video games (not that these things are bad, necessarily.)

Literature Nerd
Social Nerd
Science/Math Nerd
Artistic Nerd
Gamer/Computer Nerd
Anime Nerd
What Be Your Nerd Type?
Quiz Created on GoToQuiz